resmedfrida.blogg.se

Dag 62/63 Costa Rica - San Jose

Publicerad 2015-05-20 08:28:30 i Costa Rica,

Nu har vi lämnat dom fina stränderna vid Santa Teresa och befinner oss nu i huvudstaden. 


Blivit en den strandtid då vädret faktiskt varit relativt bra dom senaste dagarna. 

Träffade våra vänner igen av en slump, hade ingen aning om att dom befann sig i Santa Teresa också under en av dagarna. 

När man minst anar det har vi flertalet gånger blivit oerhört blöta av dessa vågor som bara svämmar över hela stranden. Skönt, men olyckligt om något blir förstört. Felix fick sin mobil lite våt men den klarade sig som tur är.

Felix fick låna en cigarr och se lite cool ut för några sekunder.. Haha
high five med Danny

Andreas är norrman så vi fick helt enkelt fira lite 17maj med honom med bubbel och jordgubbar på stranden. 




Vincent kunde ta bak BÅDA sina ben bakom huvudet! Så himla knäppt!
min kära syster Hedda undrade så mycket över hur vårt rum såg ut och ja.. Ordning kan jag ju inte säga är vår starka sida vad gäller rummen. Hemma är jag den ordningsamma men nu är det helt omvänt. Felix säger åt mig att jag bara har alla saker överallt och måste packa i förväg för han tror att det tar lång tid. Men det är ett organiserat kaos så brukar gå väldigt snabbt haha. 


Sista dagen satt vi bara här och njöt hela dagen. 





Blev ännu en vacker solnedgång 


Kanske svårt att se i litet format men nästan alla svarta "stenar" på denna bild är erimitkräftor. Det kryllar av dom så fort det börjar bli mörkt och även vanliga krabbor. 

Delade på en sista måltid på vårt favvocafé. 


Denna fantastisk fula frisyr är inte den första av detta slag som vi ser. Verkar vara ett mode vi missat..

Idag kom vi fram vid 14tiden och bor på samma hostel som förra gången vi var i San Jose. Tog konstigt nog inga bilder från denna dag, för ta lite imorgon... Men vi har ätit tacos till både lunch och middag, så himla gott med svennetacos! Kollat lite butiker, tränat och sen gått på bio nu på kvällen. Såg efterlängtade, för Felix del, jag har inte ens sett 1an vilket jag avslöjade 5min in i filmen, Avengers 2. Den var faktiskt bra! Imorgon blir det mer träning och ev lite shopping, pussar! 

Kommentarer

Postat av: Robex Lundgren

Publicerad 2015-05-20 09:03:16

finna bilder

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela